Teun Ootes

Vandaag stellen we Teun Ootes aan jullie voor, met zijn 23 jaar een van onze jongste vrijwilligers!

Teun woont in Obdam en is werkzaam bij Verano, het bedrijf waarvan we de bedrijfshal ieder jaar mogen gebruiken als ‘huisvesting’ voor de kerstactie. Bij Verano worden alle ingezamelde producten opgeslagen en worden de pakketten op maat samengesteld per gezin. Op deze manier maakte Teun ongeveer 3 jaar geleden kennis met de  Stichting. Hij vond het zo mooi wat er werd gedaan dat hij zelf ook heel graag wilde helpen.

Wat niet iedereen weet is dat er veel voorbereidend werk moet worden gedaan, zoals het in elkaar zetten van de tafels waarop alle producten soort bij soort worden uitgestald. Hierbij is Teun van grote waarde! Ook helpt hij met het vouwen van de kerstdozen en het ophalen van de ingezamelde producten bij verschillende supermarkten en sponsoren. Maar ook op de twee zaterdagen dat de kerstpakketten worden bezorgd bij de gezinnen is Teun van de partij. Dit is wat hij uiteindelijk ook het allermooiste vindt om te doen, al die blije gezichten! Op de vraag wat op hem het meeste indruk heeft gemaakt antwoordt Teun: ‘Dat je bij gezinnen komt die het echt heel slecht hebben en waarbij je erg gelukkig wordt dat je mensen zo blij kunt maken met een mooi pakket. Ook de verschillende reacties van de mensen die zo blij zijn met jouw komst, dat doet echt wat met je. Soms zijn mensen zo blij met het pakket dat er spontaan knuffels worden gegeven..’