Sponsoring particulieren

Home  /  Steun ons!  /  Sponsoring particulieren

Wilt u Stichting Kerstactie Westfriesland helpen?

Meedoen als groep of particulier, word donateur: geld of diensten/producten

▪    Help met het inzamelen van producten

▪    Doe een gift (vanaf € 5,-)

▪    Gift met notariële akte (vanaf € 175,-)

▪    Legaten en erfstellingen

Inzamelen van producten

Maak je hard en help Stichting Kerstactie Westfriesland bij het allerbelangrijkste onderdeel van deze actie, namelijk het inzamelen van zoveel mogelijk producten! Want alleen op die manier kunnen er uiteindelijk voldoende kerstpakketten worden samengesteld. Kijk eens in je voorraadkast wat je kunt missen aan producten met een geldige houdbaarheidsdatum en wat je over hebt voor een gezin dat het goed zou kunnen gebruiken. Check ook eens of je nog geldige cadeau- of waardebonnen hebt die je niet gebruikt. Hiermee kunnen wij artikelen aanschaffen of bijvoorbeeld gezinnen verrassen met een avondje bioscoop!
Doe mee als particulier of met een groep vrienden, buren of collega’s. Of zamel producten voor ons in op school of bij de plaatselijke sportvereniging. Alles is mogelijk!

Klik hier voor een voorbeeldlijst met producten die nodig zijn. Natuurlijk zijn ook producten die niet op de lijst staan maar wel in een kerstpakket zouden passen, van harte welkom!

Heeft u een kerstpakket ontvangen en zou u deze graag aan Kerstactie Westfriesland willen doneren? Neem dan contact met ons op via het contactformulier, zodat we met u kunnen afspreken of u deze zelf bij ons komt brengen of dat we deze bij u op komen halen.

Wilt u helpen met het ophalen/inpakken/bezorgen van pakketten, klik dan hier voor meer informatie.

Producten die u verzameld heeft kunt u voor 13/12 brengen op woensdag en vrijdag van 08:30-16:30 uur bij merQ Zonwering, Poel 5 in Obdam.

Doe een gift

Met een gift vanaf € 5,- aan de Stichting Kerstactie Westfriesland levert u een belangrijke bijdrage, hiermee kunnen wij immers basisproducten aanschaffen voor de pakketten. Uw gift kunt u alsvolgt overmaken:

▪    Periodieke overschrijving via internet bankieren of via een formulier van uw bank

Fiscale informatie

De giftenaftrek is gewijzigd in 2012: Voor gewone giften gelden een drempelbedrag en een maximum. Het drempelbedrag is 1% van uw drempelinkomen, met een minimum van € 60. Wat u meer hebt betaald dan dit drempelbedrag, mag u aftrekken. Maar u mag niet meer aftrekken dan het maximum. Dat is 10% van uw drempelinkomen. Voor meer informatie kijk op de website van de belastingdienst.

Gift met notariële akte

Een gift met notariële akte aan Stichting Kerstactie Westfriesland houdt in dat u, gedurende ten minste vijf jaar, elk jaar een vaststaand bedrag van minimaal € 175,- schenkt (bij overlijden vervalt deze verplichting automatisch). Dit kunt u notarieel laten vastleggen.

Fiscaal voordeel

Fiscaal gezien is een periodieke gift voordeliger voor u dan een gift ineens. Periodieke giften zijn namelijk niet aan een minimum- of maximumbedrag gebonden om voor fiscale aftrek in aanmerking te komen. De belastingdienst betaalt daarnaast een flink deel van uw schenking! (Giften zijn beperkt aftrekbaar, stel: u maakt jaarlijks een totaalbedrag van € 175,- als gift over aan goede doelen. Verdient u meer dan € 17.500,-, dan kunt u dit bedrag al niet meer aftrekken van de belasting. Alleen bedragen tussen de 1% en 10% van uw inkomen zijn aftrekbaar. Belastingdienst voorbeeld: als u een inkomen hebt van € 17.500,-, dan is hierop een belastingschaal van 34% van toepassing. Omdat de belastingdienst 37,05% van het donatiebedrag voor haar rekening neemt, zal een schenking van € 175,- u maar € 115,50- kosten. Stichting Kerstactie Westfriesland ontvangt echter gewoon € 175,-! )

De akte

Voor uw periodieke gift heeft u een notariële akte nodig. U kunt deze akte op eigen kosten bij een notaris van uw keuze laten opmaken.

Legaten en erfstellingen

In een testament kunt u laten vastleggen wat er na uw overlijden met uw bezittingen moet gebeuren. Kinderen hebben recht op een kindsdeel, de zogenaamde legitieme portie, het overige deel kunt u met een legaat aan een goed doel nalaten. Voelt u zich betrokken bij Kerstactie Westfriesland? Benoem Kerstactie Westfriesland dan tot mede-erfgenaam met een door u vastgesteld bedrag of door u omschreven goederen (bijvoorbeeld een auto, huis of sieraden).

Ons rekeningnummer is 1173.37.366 tnv Stichting Kerstactie Westfriesland te Opmeer.

Wilt u ons helpen met de organisatie van de Kerstactie? Klik dan hier