Resultaat 2015

Home  /  Resultaat 2015
Mede dankzij alle vrijwilligers hebben veel Westfriese gezinnen die tegen de armoedegrens leven, een gezellig kerstfeest kunnen vieren doordat zij verrast zijn met een prachtig kerstpakket. Het is fantastisch dat iedereen zoveel tijd en energie heeft gestoken in het sorteren en verzamelen van producten naast het inpakken en rondbrengen van de pakketten. Duizend maal dank!

Misschien vind iedereen het leuk om te lezen wat we met zijn allen voor elkaar hebben gekregen, daarom hieronder wat feiten en cijfers op een rijtje.
– Er hebben ongeveer 50 vrijwilligers aan de actie meegewerkt
– Er werden meer dan 9400 lang houdbare producten ingezameld
– Onze Facebookpagina staat inmiddels op meer dan 432 likes
– Enkele regionale kranten hebben ons persbericht geplaatst
– Er zijn meer dan 20 auto’s Westfriesland ingereden om de pakketten bij de gezinnen te bezorgen
– Ruim 215 gezinnen hebben een kerstpakket ontvangen
– De gezinnen bestonden in totaal uit 329 volwassenen en 522 kinderen
– De gezinnen leven in de bijstand, zitten in de schuldsanering of zijn aangesloten bij de voedselbank. Een gedeelte zit zelfs in meerdere van bovenstaande situaties
– In totaal hebben we 10 sponsoren bereid gevonden ons te ondersteunen zowel financieel als in middelen
– MerQ Zonwering heeft de bedrijfsruimte beschikbaar gesteld waarin we onze ingezamelde producten konden opslaan, verwerken en inpakken
– Groot conserven zorgde voor 300 blikken smack, Leegwater Houtbereiding BV zorgen voor een grote financiële bijdrage
– Stegman bv schonk ons de kerstpakketdozen, waardoor de pakketten er zowel van binnen als van buiten mooi uitzagen
– Een groot deel van de pakketten konden worden gevuld dankzij enkele basisscholen in de regio die voor ons hebben ingezameld
– Bij de Spar in Hoogwoud, Spar in Ursem, DekaMarkt in Obdam en Albert Heijn in Enkhuizen is een inzamelingsactie gehouden. Dit leverde een grote hoeveelheid bananendozen met producten op en nog een flink bedrag aan sponsorgeld
– Hartverwarmende reacties hebben wij ontvangen van de vele gezinnen die wij hebben verblijd. Onderstaand een aantal van deze reacties.
‘’ Graag wil ik u nogmaals bedanken voor het prachtige pakket, wat een geweldige doos, de kleine meid was ook heel gelukkig. Echt ik weet niet hoe ik jullie kan bedanken, maar het is echt te gek.
Ik ben jullie en iedereen die zich voor jullie stichting inzet echt ontzettend dankbaar.’’
‘’ Om 11 uur ging de bel en kreeg ik een mega groot Kerstpakket voor ons gezin.
Bij deze wil ik iedereen heel erg bedanken ,wat een prachtig pakket echt te gek
.Ik weet echt niet hoe ik u kan bedanken ,maar we zijn zo blij . Eindelijk eens iets
leuks voor de kerst”.
‘’Wij hebben het kerstpakket mogen ontvangen. Wij zijn er heel blij mee! Wat een
prachtige grote doos! Wij dragen jullie een warm hart toe! Heel erg bedankt, het
betekent heel veel voor ons!’’
‘’Heb het kerstpakket ontvangen en wil jullie graag heel erg bedanken, echt een
super pakket. Geweldig dat deze stichting bestaat. Nu kunnen we onze kinderen toch nog iets extra’s bieden tijdens de feestdagen’’.

Natuurlijk hopen wij dat we ook volgend jaar weer op jullie steun en hulp mogen rekenen!

Op deze website kunnen jullie leuke foto’s vinden.

Namens het bestuur,
Chantal de Hoop – Ruud Heijtink – Nadine Korringa – Manon Kleijn – Elsa en Michel Visser – Mark Floris