Stichting Kerstactie Westfriesland zet zich in voor arme gezinnen in de regio. Wij vinden dat elk kind een kerstfeest met iets extra’s verdient. Daarom willen we zoveel mogelijk gezinnen die onder of tegen de armoedegrens leven van een kerstpakket voorzien, zodat ook zij een fijn kerstfeest kunnen vieren met hun kinderen. Kerstdagen met lekker eten, cadeautjes en vooral even zonder zorgen.

Onze stichting richt zich op gezinnen in de regio Westfriesland die onder of tegen de armoede grens leven, met minimaal 1 kind in de leeftijd tot en met 14 jaar. Dankzij de steun van bedrijven en hulp van vrijwilligers kunnen we ieder jaar weer meer gezinnen blij maken met een kerstpakket.

De kerstpakketten ontvangen we van bedrijven of stellen we zelf samen. Ieder kerstpakket bevat de belangrijkste levensmiddelen, zoals pasta, rijst, koffie, thee, koekjes, maaltijdmixen en soepen. En natuurlijk spullen die niet mogen ontbreken tijdens de kerstdagen. Denk aan kaarsen en servetten om de eettafel feestelijk te dekken. Uiteraard zit er ook voor de kinderen wat lekkers in, zoals limonade, knakworstjes, pakjes drinken en wat snoep. En voor ieder kind is er nog een leuk kadootje.

Als ieder kind in Westfriesland tijdens de feestdagen wat extra’s krijgt, dan is onze missie voltooid. Tot die tijd doen we er alles aan om ieder jaar weer zoveel mogelijk kerstpakketten uit te kunnen delen.

Kan jouw gezin wel wat extra’s gebruiken? Klik dan hier om je aan te melden voor een kerstpakket!