Stichting Kerstactie Westfriesland bestaat omdat ieder kind met kerst iets extra’s verdient. Dat is niet alleen onze slogan maar ook onze missie. Door kerstpakketten uit te delen aan gezinnen die het financieel moeilijk hebben willen we zoveel mogelijk kinderen de kerst geven die zij verdienen. Kortom: een feestmaal, vrolijke versieringen en uiteraard een leuk kadootje.

Dat klinkt vanzelfsprekend, maar voor veel mensen is iets extra’s al te veel. Het aantal Westfriese gezinnen dat onder de armoedegrens moet leven neemt helaas toe. Voor die gezinnen zijn wij er.

Spontaan ontstaan

Dankzij een grote groep vrijwilligers werden er een jaar later zelfs meer dan honderd kerstpakketten samengesteld en bezorgd. Sommige gezinnen konden zo voor het eerst sinds jaren weer eens uitpakken met kerst.

In 2012 hebben we de actie officieel gemaakt en Stichting Kerstactie Westfriesland opgericht. Sindsdien proberen we ieder jaar in december weer zoveel mogelijk Westfriese gezinnen blij te maken met een feestelijk pakket. Naast veel dagelijkse producten bevat zo’n pakket ook wat luxere artikelen en voor ieder kind een klein kado. Zo krijgen ze echt iets extra’s.

Bestuur Stichting Kerstactie Westfriesland

Dit onderwerp is verdeeld over meerdere pagina’s.