Deelname gezinnen

Home  /  Deelname gezinnen

Gezinnen die in eerder genoemde woonplaatsen wonen, ontvangen een inschrijfformulier waarmee zij zich kunnen opgeven voor een kerst-levensmiddelenpakket. Stichting Kerstactie Westfriesland heeft direct contact met alle gemeenten in Westfriesland om op die manier extra gezinnen, welke reeds bij de gemeentes bekend staan als gezinnen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken, in aanmerking te laten komen voor een pakket.
Helaas zijn wij natuurlijk afhankelijk van donaties, waardoor wij vooraf geen garanties kunnen geven over het aantal pakketten dat wij kunnen samenstellen. De inschrijving gebeurt daarom op basis van volgorde van binnenkomst.

Kent u een gezin dat volgens u in aanmerking zou moeten komen voor een kerstpakket, en dat voldoet aan de voorwaarden?

Dan kunt u hen uiteraard attenderen op onze stichting  zodat zij zichzelf via ons  inschrijfformulier kunnen inschrijven. Het is helaas niet mogelijk om derden op te geven voor een pakket. Gezinnen dienen echt zichzelf in te schrijven om ook de gevraagde bewijsvoering in te kunnen sturen.

Iedereen die zich inschrijft ontvangt een bevestiging per mail waarin aangegeven wordt of men in aanmerking komt voor een kerstpakket.

Onze voorwaarden om in aanmerking te komen voor een kerst-levensmiddelenpakket

1) Woonachtig in Westfriesland (in de voorgedefinieerde plaatsen*)

2) Minimaal 1 kind jonger dan 14 jaar

3) Leven tegen of onder de armoedegrens (door bv. schuldsanering, aangesloten bij de voedselbank, bijstand etc.)

* In de deelnemende plaatsen vermeld in het pulldownmenu op het inschrijfformulier. Klik hier om de lijst met deelnemende plaatsen in te zien.

Wat doen wij om misbruik te voorkomen?
Om fraude te voorkomen vragen u uw financiële situatie aan te tonen. Dat kan met behulp van de volgende documenten:

• Een recente verklaring van de gemeentelijke sociale dienst of welzijnswerker
  • Een verklaring van de schuldsanering organisatie
  • Een schoolverklaring (van de onderwijzer of het schoolhoofd)
  • Een verklaring van een officiële jeugdorganisatie en/of sportvereniging waaruit blijkt dat u aan het genoemde criterium voldoet

Privacy

Wij willen alleen uw papieren inzien en houden geen spullen van u achter.  Er wordt met zorg gewaakt over uw gegevens. Ze dienen uitsluitend om vast te stellen of u hulp nodig hebt.  Uw gegevens worden niet aan anderen ter beschikking gesteld of ter inzage gegeven. Wij zullen te allen tijde uw privacy waarborgen, zo verplichten wij alle vrijwilligers van de stichting tot geheimhouding en worden vertrouwelijke gegevens nooit aan derden verstrekt. Op verzoek zullen de persoonsgegevens worden verwijderd uit ons bestand.

Moeilijke financiele situatie? Meld je aan!

Niemand hoeft zich bezwaard te voelen om een kerstpakket aan te vragen bij onze stichting. Het is voor ons alleen maar fijn als we de feestdagen voor u op deze manier een stukje leuker kunnen maken. Op deze manier hopen wij eraan te kunnen bijdragen dat uw kinderen zich kerstmis later als een fijn feest herinneren, en zo in direct ook aan hun gevoel voor eigenwaarde. Dus schroom niet, doe uzelf en uw gezin een plezier en meld u aan!